wtorek, 3 czerwca 2014

Proszę Państwa, tak dyskryminujemy

W polskim prawie pracy zabronione jest dyskryminowanie osób ze względu na płeć, przekonania, religię, niepełnosprawność, pochodzenie, orientację seksualną, wiek i szerg innych czynników. Ponieważ, nie chcę mi się przepisywać nazw ustaw, które nic nikomu nie mówią idę na skróty i podaję źródełko http://mobbing-dyskryminacja.pl/przepisy.html.

Często, gęsto już na etapie ogłoszeń widać dsykryminację. Najczęstsze:
- ze względu na płeć typu przyjmiemy Księgowego, praca dla kobiet
- ze względu na wiek typu poszukujemy młodych, praca w młodym zespole, preferowani studenci

Nota bene słowo młody i pochodna to taka rodzina słów wytrychów, mających na celu odsiania ludzi, któzy jakieś tam doświadczenie mają i raczej nie pójdą pracować za paczkę fajek. Także, gdziekolwiek widzicie młody dynamiczny zespół, młodych ludzi, polecam wiać.

Teraz przykład:

Na czerwono zaznaczyłam przykład dyskryminującego sformułowania. Firma przyjmie osoby, ale tylko te które mają więcej niż 25 lat, a mniej niż 55. W perspektywie braku pracy dla młodych oraz wydłużonego wieku emerytalnego, aż chciałoby się autorowi życzyć, żeby on lub jego dzieci kiedyś też obeszli się smakiem.


Próbowałam skontaktować się z autorem ogłoszenia. Niestety, choć ciężko w to uwierzyć, ale nie udało mi się znaleźć maila ani telefonu. Poszperałam i okazało się że firma, to jednoosobowa działalność gospodarcza, polegająca na świadczeniu usług dla pewnego koncernu ubezpieczeniowego. Pachnie mi to zatem budowaniem sobie sieci własnych agentów bądź sieci MLM pod pozorem pracy. Na powyższe wskazuje podanie wynagrodzenia w skali 3 - 30 tyś (Boże Drzew Liściastych, to nie są widełki, a widły Posejdona) oraz umowa agencyjna.

Skontaktowałam się z portalem ogłoszeniowym, dałam im czas. Niestety mnie zlali. I jeszcze jedno mi się nasuwa na myśl, co u licha ogłoszenie o umowie agencyjnej, takie szemrane robi na portalu z pracą w nazwie, i czemu do  Latającego Potwora Spagetti wyświetla się po wciśnięciu przycisku "szukaj pracy"?

2 komentarze:

  1. Widły Posejdona rządzą. :) Pozwoliłam sobie dodać Twojego bloga do mojej listy, więc spodziewaj się odwiedzin. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Buy Titanium's necklace | Etsy
    Check out our full guide of Titanium's jewelry. Check out our online selection for the best titanium gravel bike in unique or titanium color custom, titanium plate handmade pieces from properties of titanium our head titanium tennis racket

    OdpowiedzUsuń